LANSKOLETNI ZMAGOVALCI O TEM KAKO DO FINALA VARNO NA KOLESU


Osnovni namen programa Varno na kolesu je učence spodbujati k osvajanju potrebnih prometnih znanj in uporabi kolesa v vsakdanjem življenju. Z izvajanjem predpisanih nalog, pa učenci pridobijo tudi točke in se s tem potegujejo za dobro končno uvrstitev. Ker je nagradni sklad razpisa precejšen in zmagovalec lahko osvoji kar 1.000 evrov, je interes učencev še toliko večji.  O tam kako jim je uspelo in kako so se nalog lotili lanskoletni zmagovalci -  OŠ Jurija Vege Moravče, smo se pogovarjali s Katjo Medija, mentorico programa na šoli.



V preteklem šolskem letu osvojili največ točk in tako zmagali. Sicer pa ste že nekaj let tudi v finalu programa Varno na kolesu, kajne? Kakšne uvrstitve beležite?

Drži. V projektu smo tekmovali štiri leta, od tega smo bili zadnja tri leta finalisti. Naše uvrstitve smo vsako leto izboljševali in tako smo se lansko leto povzpeli na prvo mesto.


Kakšen je torej "recept" za zmago?

Najprej  je potrebno natančno prebrati  razpis ter dejavnosti dovolj kmalu in natančno načrtovati, da na koncu ne zmanjka časa. Pri vsaki nalogi sem razmišljala, kako vsebino in izdelek poglobiti ter ga narediti čim bolj uporabnega, zanimivega in atraktivnega – tako za učence kot tudi ocenjevalce. Vsebino in dejavnosti sem učencem čim bolj približala, da so jih razumeli in jih motivirala, da so bili angažirani za delo in sodelovanje. Ko so tako motivirani, ideje kar puhtijo iz njih.  Izbrali smo najboljše ideje in nastajali so čudoviti in uporabni izdelki. Nobena jutranja ali popoldanska ura v času nastajanja izdelkov jim ni bila odveč. Ves čas smo imeli podporo vodstva šole in staršev, ki so tako kot mi verjeli v kakovost in uporabnost projekta VNK.


Zakaj ste vztrajali vsa ta leta? Kaj vam je bilo v okviru razpisa najbolj všeč?

V projektu vztrajamo, ker v njem vidim veliko vrednost. Tako učenci kot učitelji in tudi starši se skozi dejavnosti veliko naučimo. Ne samo o prometni varnosti, kolesarjenju in ekologiji. Temveč tudi o timskem delu, povezanosti  in sodelovanju. Najbolj nam je bilo všeč, ko smo si z velikim ponosom ogledovali, kaj vse smo ustvarili skozi vsa ta leta. Na naše izdelke smo zelo ponosni, saj smo v njih vložili veliko truda.


 Kdo so bili poleg vaš še mentorji, ki so doprinesli k uspehom vaših učencev?

Prvo leto sta bili mentorici Ksenija Volf in Alenka Košir. Dve leti sta bili mentorici poleg mene še Špela Ahačič, Alenka Košir. Lansko leto pa sva bili mentorici z Alenko Košir.



Letos aktivno pri samem razpisu ne sodelujete ampak ste se pridružili kot ambasadorji programa in (varnega) kolesarjenja. Kaj to pomeni, kaj vse ste že počeli, kaj načrtujete?


Tako je, letošnje leto sodelujemo  kot ambasadorji projekta. Izpeljali smo že dva kolesarska izleta do bližnjih šol z učenci, ki so zadnja tri leta sodelovali v projektu. Naš namen je promocija varnega kolesarjenja in projekta VNK. Z učenci, ki jih letos poučujem, načrtujemo izdelavo gradiva za varno kolesarjenje. Vsekakor pa bomo izvedli kolesarske izlete in dejavnosti, ki se povezujejo s kolesarji.

 






Še kakšna misel oziroma popotnica za vse sodelujoče šole?

Če učitelj verjame v smiselnost, vrednost in uporabnost projekta, bo znal pritegniti učence, da bodo sledili in se skozi projekt marsikaj naučili.