Šola sodeluje z opravljanjem dveh nalog - razdeljenih v dva sklopa. V vsakem sklopu opravi eno nalogo izmed ponujenih treh.


ODDAJA 1. NALOGE:

Trajanje: 1. 10. 2021 - 31. 12. 2021


 Šola izbira med ponujenimi tremi nalogami - v vsakem sklopu opravi eno.

 

ODDAJA 2. NALOGE:
Trajanje: 1. 1. 2022 - 30. 3. 2022




NALOGA 1: SPOZNAVAM PROMETNE ZNAKE IN PRAVILA



VSEBINA >> 
Učenec s pomočjo delovnega lista najprej individualno izvedejo:

a) Podroben pregled, analiza in opis prometnih znakov in križišč na poti v šolo

  • Učenec na svoji šolski poti opazuje vse prometne znake in križišča, ki jih sreča in prepozna.
  • Prometne znake in križišča vpiše in opiše s pomočjo delovnega lista, ki je/bo objavljen na spletni strani www.varnonakolesu.si.
External link opens in new tab or windowDELOVNI LIST 1

b) Prikaz možnih prometnih situacij s kolesarji v treh izbranih križiščih

  • Prometne situacije prikažite na primeru treh izbranih križišč, ki so jih identificirali učenci v vašem kraju/mestu.
  • Prometna situacija obvezno vključuje kolesarja/e in poljubno število drugih udeležencev v prometu.
  • Učenci naj situacije prikažejo čim bolj zanimivo - v poljubnem formatu (fotografija, video, risba, maketa, igra, foto, video).

OBLIKA končnega izdelka >> Šola odda en (1) izdelek, ki prikazuje in analiza potencialno prometno situacijo (obvezno vključen kolesar). Vključi in analizira se prometna situacija na 3 izbranih križiščih, ki so jih samostojno identificirali učenci s pomočjo delovnih listov. Izdelek je lahko v poljubnem formatu.




NALOGA 2: ČELADA JE KUL



VSEBINA >> 
V okviru naloge učenec individualno s pomočjo delovnega lista preveri oziroma izpolni:

  • Nekaj dejstev o čeladi: kje in kdaj čelado uporabljamo; kakšen je namen čelade ipd.
  • Pravila in sankcije, ki veljajo v Sloveniji v kolikor ne nosimo kolesarske čelade.
  • Kakšne poškodbe nas lahko doletijo, če ne uporabljamo varnostne čelade? Ali učenec pozna koga, ki je utrpel poškodbe zaradi padca in ni bil zavarovan s čelado in podobno.


External link opens in new tab or windowDELOVNI LIST 2


O vsebini delovnega lista se nato skupaj na kratko pogovorijo v šoli in strnejo ključne ugotovitve. Nato načrtujejo predstavitev o pomenu nošenja čelade ter skupaj oblikujejo končni izdelek, ki ga posredujejo nosilcu razpisa.

      

OBLIKA končnega izdelka >>  Učenci naj na čim bolj kreativen način predstavijo prakse po svetu glede nošenja čelade, svoje ugotovitve ter poskušajo z njimi tudi druge spodbuditi k uporabi čelade.
Izdelek v obliki ppt, videa, ali pdf zapisa (poljuben obseg in način predstavitve) predstavijo:
o Kje po svetu je čelada pri vožnji s kolesom obvezna?
o Kdaj in za koga je obvezna oziroma priporočljiva v Sloveniji?
o Namigi oziroma PRIPOROČILA zakaj naj odrasla oseba kljub temu, da čelada zanj ni več obvezna, le-to uporablja v prometu.



NALOGA 3: KOLO IN TRAJNOSTNA MOBILNOST

  VSEBINA >> 

  • Učenec samostojno napiše 5 TOP prednosti (delovni list) za uporabo kolesa ter na spletu pobrska dejstva o razlogih za uporabo kolesa v vsakdanjem življenju in vplivu na okolje.


  • Na podlagi zbranih izhodišč oblikujte strnjeno gradivo (knjižica, e-brošura, kartice s fakti ipd.) kjer izpostavite pomen KOLESA v konceptu TRAJNOSTNE MOBILNOSTI s poudarkom o vplivu na onesnaževanje okolja.


External link opens in new tab or windowDELOVNI LIST 3




OBLIKA končnega izdelka >> Učenci oblikujejo zanimivo knjižico/brošuro, kjer s pomočjo likovnih, grafičnih in vsebinskih dejstev opozorijo na pomen kolesa v konceptu trajnostne mobilnosti in pozitivnih učinkov uporabe slednjega.

Več o razpisu A preveri  External link opens in new tab or windowTUKAJ.