POSTAJAM KOLESAR
AKTIVNOSTI ZA UČENCE, KI SE PRIPRAVLJAJO NA KOLESARSKI IZPIT
Vključeni: 4. ali 5. razred
Šola pripravi in izvede:
1. INDIVIDUALEN NAČRT DEJAVNOSTI z vključeno časovnico glede na predvidene tematske sklope. Šola glede na lastne zmožnosti, cilje in načrtovanje morebitnih drugih aktivnosti izbere naloge iz treh predvidenih sklopov. Načrt odda v obliki obrazca (najdete v prilogi razpisa).
Rok: do 15.10.2023
2. IZVEDBA DEJAVNOSTI; Učenci skupaj z učiteljem realizirajo ter izvedejo zastavljene naloge – do največ štirih (4) iz treh (3) tematskih sklopov.
Oddaja nalog je potrebna do najkasneje 1.4.2023 z vmesno oddajo nalog do 30.12.2022 (oddana mora biti vsaj 1 naloga).
Izvedba dejavnosti naj vključuje:
o Vsaj 1 aktivnost s tematskega sklopa »Priložnosti za varno kolesarjenje v mojem kraju«.
o Vsaj 1 aktivnost s tematskega sklopa »Najpogostejši prekrški kolesarjev«.
o Vsaj 1 aktivnosti tematskega sklopa »Trajnostna mobilnost«.
o Vsaj ena (1) od aktivnosti vključuje medgeneracijsko povezovanje oziroma povezovanje z lokalno skupnostjo.
TEMATSKI SKLOPI:
SKLOP A: PRILOŽNOSTI ZA VARNO KOLESARJENJE V MOJEM KRAJU
Nabor dejavnosti, ki jih šola lahko izvede:
o Analizirajte ter predstavite vaš načrt »Priložnosti za varno kolesarjenje v mojem kraju«. V okviru vsebine predstavite trenutne možnosti in potrebne izboljšave, da bi bilo kolesarjem lažje/bolj varno v prometu. Format dokazila: foto knjiga, video ipd.
o Izvedite srečanje in/ali okroglo mizo s predstavniki lokalnih oblasti ter/ali lokalnim SPV ter jim predstavite ključne težave/pomanjkljivosti za varno kolesarjenje v vašem lokalnem okolju in jih skupaj analizirajte. Dokazilo: foto poročilo, video reportaža ipd. s ključnimi izhodišči in ugotovitvami.
o Izvedite intervju s predstavnikom lokalnega SPV ali predstavnikom Policije na temo pogojev za varno kolesarje v vašem mestu ali kraj. Dokazilo: poročilo, video povzetek ipd. Pripravite kratek zapis vsebine ali predstavitev pomembnih ugotovitev pogovora v obliki kratkega posnetka.
o Izvedite pregled šolskih prometno-varnostnih načrtov in posodobite aktivnosti ter priporočila za lažje vključevanje kolesarjev. Dokazilo: Izboljšave predstavite v obliki poročila (pdf, word ppt), ki vključuje stanje prej/potem.
o Intervju s starimi starši ali drugimi starejšimi občani o njihovih izkušnjah in vlogi kolesa v preteklosti – v vsakdanjem življenju, prometu ipd. Dokazilo: Predstavljene naj bodo ključne ugotovitve v obliki dopisa, poročila ali video izjav.
SKLOP B: NAJPOGOSTEJŠI PREKRŠKI KOLESARJEV
Nabor dejavnosti, ki jih šola lahko izvede:
o Izvedba promocijskega videa na temo »Tudi na kolesu brez telefona, prosim«. Vsebina odraža opozorilo ter opominja na pomen osredotočenosti na vožnjo ter promet.
o Priprava stripa z naslovom »Frajerji nosimo čelado«. Vsebina obsega največ 2 strani A4 ali 4 strani A5.
o Izvedba stripa ali kratkega videa z naslovom »Hej ti, napačna smer!«. Vsebina opozarja na možne posledice vožnje s kolesom v napačno smer.
o Predstavitev v obliki video, letak, promocijska brošura ipd., na temo »Pravila in pogoji uporabe čelade«.
o Priprava promocijskega letaka s priporočili za varno kolesarjenje za učence, ki vključuje naslednja področja: smer/stran vožnje, hitrost, uporaba čelade, problem uporabe mobilnega telefona.
o Predstavitev (video, foto reportaža, literarna zgodba ipd.) primere individualne kolesarske izkušnje učencev z naslovom »Varno s kolesom do šole«. Končni izdelek vsebuje kolaž različnih primerov učencev.
o Likovno in literarno ustvarjanje na temo »Varno na kolesu«. Sodelujoči lahko izberejo poljubno tehniko, prikaz in format za ustvarjanje na predpisano temo.
SKLOP C: TRAJNOSTNA MOBILNOST
Nabor dejavnosti, ki jih šola lahko izvede:
o Izvedba enega (1) kolesarskega izleta z medgeneracijsko udeležbo (učenci skupaj s starimi starši, starši, skrbniki ipd.). Kot dokazilo šola pripravi zapisnik na A4 format, kjer je zapis ključnih informacij glede izvedbe: kdaj, koliko udeležencev, skupinska fotografija ipd.
o Izvedba športnega dneva na kolesu (uporaba vseh oblik koles: skiro, rolerji, kolo); v času, ko učenci še nimajo izpita se lahko določene aktivnosti izvede tudi na neprometnih površinah.
o Spoznaj lokalni kolo park/pumptrack. Izvedba spretnostne vožnje na poligonih z grbinami. Video ali foto poročilo o izpeljani aktivnosti (vključuje podatke: kdaj, kje, kako, vtisi).
o Predstavitev predloga za kolesarski izlet (e-knjižica, spletna stran, letak ipd.) za morebitne druge obiskovalce, sošolce ipd. Vožnjo in raziskovanje možnih poti lahko opravijo učenci v prostem času (ni nujno, da prekolesarite skupaj), skupina odda zapis/predstavitev poti.
o Individualni načrt uporabe kolesa po opravljenem kolesarskem izpitu. Katere poti oziroma opravila lahko v prihodnje izvedem s kolesom (kdaj in kako bom kolesaril?), plan poti, uporaba kolesa v vsakdanjem življenj, omejitve ipd.