OPAZUJEM PROMET
TRAJANJE PRVEGA SKLOPA: 1. 10. 2018 – 21. 12. 2018
CILJI PRVEGA SKLOPA
- Opazovanje prometa in infrastrukture na šolskih poteh učenk in učencev.
- Prepoznavanje različnih tipov prometnih ureditev: križišč, prometnih znakov in druge prometne signalizacije v svojem kraju oziroma na opazovanem območju.
- Prepoznavanje različnih možnih poti za kolesarje (kolesarski pas, steza, medkrajevna, krajevna cesta itd.).
- Predvidevanje različnih prometnih situacij v opazovanih prometnih razmerah.
VSEBINSKA NAVODILA ZA PRIPRAVO NALOGE
Namen tega sklopa je, da se učenci seznanijo s prometom, prometnimi ureditvami oziroma natančneje opazujejo prometno infrastrukturo v svojem okolju ter predvidijo vključevanje kolesarjev v dane prometne situacije.
Končni izdelek obsega predstavitev prometnih poti v kraju oziroma na izbranem območju in analizo možnih prometnih situacij z oceno nevarnih točk za kolesarje.
Priporočila za izvedbo
Učenci naj najprej sami na poti v šolo oziroma domov (ali pa to izvedete skupaj) opazujejo različne oblike prometnih ureditev na svojih šolskih poteh. Križišča in prometne poti naj fotografirajo ali skicirajo, nato se pogovorite o možnih prometnih situacijah (simulacija dogodkov v prometu) in pravilno ravnanje kolesarjev ter drugih udeležencev v teh primerih.
Kako določimo območje opazovanja?
Učitelj sam določi območje, ki ga boste analizirali. Morda skupaj opazujete le bližnjo okolico šole ali vsak učenec opazuje svojo šolsko pot (možnost zapisa na delovni list, Priloga 1). Nato skupaj povzamete oziroma zapišete ugotovitve. Za šole v manjših krajih je smiselno, da pregledajo prometne ureditve na območju celotnega kraja. Učitelj lahko sam posname tudi druga s prometnega vidika zanimiva oziroma posebna križišča v občini, ki jih skupaj analizirate.
Kaj opazujemo?
- Kako so urejena križišča – ali v obliki črke T, Y, križa ali kot krožišče?
- Ali so na voljo posebne površine za kolesarje – kolesarske steze ali pasovi? Kje in koliko jih je?
- Kakšni so prometni znaki na teh prometnih poteh?
- Označbe na voziščih.
- Katera križišča so semaforizirana?
- Katere točke ocenjujete kot neprimerno urejene in zato potencialno nevarne za kolesarje?
Ugotovitve lahko kot omenjeno zapišete v delovni list (Priloga 1), vendar to ni obvezno.
Izvedbo naloge si lahko zastavite in izvedete po svoje.
Kaj je potrebno pripraviti oziroma kaj obsega končna naloga?
1. Na zemljevidu opazovanega območja označite:
A: površine namenjene izključno kolesarjem (kolesarska steza ali pas)
B: točke, ki jih učenci opredelijo kot nevarne
Po želji lahko označite še kak primer križišča oziroma druge prometne infrastrukture, ki je poseben oziroma iz vidika varnosti tudi bolj problematičen (pogostejše nesreče, nepregledno cestišče, prevelike hitrosti ipd.).
2. S fotografijo ali skico prikažite različne primere križišč v svoji okolici in pojasnite:
- vrsto križišča (oblika: T,Y, križ ali krožišče)
- prometne znake
- morebitne druge infrastrukturne posebnosti/omejitve
3. Prikažite različne prometne situacije in pojasnite potek
V skico/fotografijo dodajte vozila (lahko jih narišete, označite s simboli, dodatno prilepite in podobno), pešce in druge udeležence ter ustvarite različne prometne situacije (vključevanje avtomobila/kolesarja na prednostno cesto, prehitevanje, zavijanje levo/desno, prednost vozil in podobno). Oblikujete lahko poljubno število prometnih situacij. Cilj je, da učenci ob sliki pojasnijo rešitev oziroma pravilno razvrščanje vozil v taki situaciji.
Vsebinski poudarki končnega izdelka:
- Prepoznavanje različnih oblik prometnih površin in površin za kolesarje.
- Prepoznavanje prometnih znakov v svoji okolici.
- Prepoznavanje nevarnih prometnih poti oziroma odsekov.
- Opredelitev različnih prometnih situacij in pravil.
TEHNIČNA NAVODILA ZA PRIPRAVO NALOGE in druge podrobnosti razpisa glej na strani 6, 7 in 8
Celotno vsebino razpisa lahko prelistate tukaj>>